Donderdagse Deken Update Deel 2

Deel 2 ja 🙂

Ook ik maak de befaamde CAL-deken. Maar ook ik doe aan burgelijke ongehoorzaamheid en was dus al in december begonnen. Want met alle plannen voor de troostdeken in mijn hoofd wilde ik graag een beginnetje hebben gemaakt.
Vol goede moed begon ik. Met heerlijk dik katoen ( sugar ‘n cream ) op haaknaald 6. Ik hou van grof haakwerk en had het beeld voor ogen dat het erg mooi zou worden. En een heerlijk zware deken voor op de bank, daar hou ik ook al van. Dus… Aan het werk.

image

Ennnn….. Ik vond het niet mooi worden. Grof is leuk, maar dit vond ik te grof. Op zich had ik daar nog mee kunnen leven. Maar, verder hakend dan dit stukje, kreeg ik echt afkeer tegen die enorm trekkende Wheels en de starstich die een boel steken opgegeten bleek te hebben. Eerst dacht ik, ik ga gewoon verder. Het gaat zo’n grote deken worden, het zou nog enorm mee kunnen vallen. Maar ik had er gewoon geen zin meer in.

Omdat ik toch een CAL deken wil maken, moest er dit gebeuren :

image

Lang leve de Ikea zakjes die weer zorgden voor orde in de chaos.

En vol goede moed opnieuw begonnen. Met meer toeren per kleur, een kleinere naald en…. een andere rand in plaats van de Wheels.
En nu ben ik wel blij. Geen twijfels, gewoon verliefd op mijn deken, zoals ik vind dat het moet zijn als je een handwerk maakt.

image

U zult uw hoofd moeten draaien. Ik snap geen snars van het draaien van mijn foto’s.

Klein detail nog wat ik erover wil delen; De chaos in mijn hoofd lijkt zijn weg te vinden. Kunt u het zien aan mijn deken? Ik wel 😉 .

One thought on “Donderdagse Deken Update Deel 2

Leave a Reply

