Donderdagse-deken-update -maar-dan-op-zaterdag

Omdat ik het verhaal graag in zijn geheel wilde vertellen, hier mijn deken update op zaterdag ipv donderdag.

Ergens eind vorig jaar las ik dit blog http://www.openzenuw.nl/eerlijk/ , geschreven door een lieve twitter-vriendin die ik al een poos volg. Enorm onder de indruk lag ik ervan wakker die nacht. Zulk enorm verdriet…. dit kun je op geen enkele manier ‘weg-troosten’. Maar wat kun je dan wel doen om iemand te laten weten dat haar verdriet gehoord wordt, dat mensen meeleven en voelen, dat er ruimte is voor haar verdriet.

Ik kwam op het idee een ‘troost-deken’ te maken en deed dus een oproep op twitter, facebook en dit blog. De reacties waren met geen pen te beschrijven. Zo veel, zo lief, zo mooi. Ik had zelf een flinke stapel granny’s klaar liggen en haakte nog stug want ik dacht dat ik er zelf nog aardig wat werk aan zou krijgen om er een flink formaat van te kunnen maken.

Ik had het fout 🙂 , maar dan ook echt enorm fout.

image

image

Er werd door Marie ( http://www.degelukkigenaaister.blogspot.com) een etiket gemaakt.

Voor de statistieken;
– Dit zijn 205  vierkantjes van verschillende formaat.
– Hij is 1.30m breed en 2.40 lang
– Er zitten ruim 5 bollen dun katoen in.
– Voor het groter maken van sommige toegestuurde granny’s gebruikte ik 3 bollen gekleurd dik katoen.
– In de rand zitten 3 bollen dik katoen
– Er zijn niet alleen granny’s gestuurd, maar ook bollen katoen, geld en lieve kaartjes. ( Veel flow fans 😉 )
– We reden heen 56 km en terug 76 km om m weg te brengen 🙂

Want dat was leuk…. Na heen&weer overleg met 1 van haar vriendinnen bleek er ruimte om de deken tijdens een weekendje weg zelf te brengen. En dat was dus vandaag. Eerlijk gezegd was ik best nerveus.

Maar het was fijn, mooi, warm. Gewoon, zoals het moest zijn.

En ik keek daar om me heen. Zoveel prachtige, krachtige vrouwen. Allemaal delen ze dat verdriet. Ik vond het indrukwekkend.

Dank je wel allemaal dat ik even mocht inbreken vandaag.

Hier nog een paar foto’s. Hij is moeilijk op de foto te krijgen, gewoon te groot bijna 🙂

image

image

Dank je wel allemaal voor het meewerken!

2 thoughts on “Donderdagse-deken-update -maar-dan-op-zaterdag

  1. Mag ik hier iedereen bedanken die meegeholpen hebben aan de prachtige deken. Warmte, liefde en kippenvel. Ongelooflijk lief en fijn!
    Dikke kus,
    Daan

Leave a Reply

