Granny- Rak

Vanwege Anita’s ( http://www.tryingtoquilt.blogspot.nl ) vraag om een donderdagse deken update, hierbij mijn update 🙂 Even naar onder scrollen.

Ik zoek mensen die granny’s kunnen haken en mij er 1 of meer willen toesturen om ‘iets’ voor ‘iemand’ te doen. Meer uitleg geef ik graag via mail, want ik weet niet zeker wie er meeleest natuurlijk ;-).

Dus, kan je haken, haak dan mee en maak een mooi vierkantje. Maat en materiaal maakt niet uit, ik puzzel er iets moois van.

Als je wat richtlijnen kunt gebruiken;

– Ongeveer 10×10 is makkelijk. Een veelvoud daarvan ( 20×20 enz) is ook prima.
– Je mag er vast een aantal in elkaar zetten. Maak dan blokken 4 of 6 granny’s. Rijen van maximaal 6 is ook prima. Doe dit dan door ze vast te haken op de volgende manier;
Leg de granny’s met de verkeerde kant op elkaar en haak dan een rijtje vasten door beide granny’s . Dit vasthaken doe je met wit katoen.
– De dikte van het materiaal maakt niet uit. Verschillende dikten geven diepte aan de deken. Leuk effect.

Mijn adres kun je krijgen via mail ; mariska.vangilst@hetnet.nl

image

Na 2 dagen <3<3<3 Dank je wel !

image

Het begin 🙂

image

Dit is ongeveer de helft. De banen liggen nog los, eens kijken hoe ik ze verder zal combineren.

image

Orde in de chaos met dank aan Ikea. In iedere zak zit een baan om in elkaar te zetten.

Ik kan er nog altijd niet te veel over vertellen, maar ik Geniet ! Ik werk er iedere dag aan en word er iedere keer weer blij van. Wat een overweldigende reacties, wat veel, wat lief.

Wordt vervolgd maar weer 🙂

One thought on “Granny- Rak

Leave a Reply

